Copy & Paste: http://www.koutipandoras.gr
Ο κ. Παππάς υπογραμμίζει ότι ως αντιστάθμισμα για την εκπλήρωση των σκοπών της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας παραμένει το ανταποδοτικό τέλος ύψους 3 ευρώ μηνιαίως ανά παροχή ηλεκτρικού ρεύματος.
Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την επανασύσταση και επαναλειτουργία της ΕΡΤ.
Εν τω μεταξύ ο μέγιστος αριθμός του προσωπικού της ΕΡΤ δεν θα ξεπερνά τους 2.500 σύμφωνα με τα όσα επισημαίνει μεταξύ άλλων ο υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή, ως απάντηση σε ερώτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη που ρωτούσε μεταξύ άλλων με ποια κριτήρια θα γίνει επαναπρόσληψη 2.500 εργαζομένων και πόσο θα αυξηθεί το ανταποδοτικό τέλος.
Ο υπουργός τονίζει χαρακτηριστικά: «Το άθροισμα των επιλέξιμων για πρόσληψη πρώην υπαλλήλων της ΕΡΤ συν όσων πρώην τακτικών υπαλλήλων απασχολούνται στη ΔΤ (ειδικός λογαριασμός διαχείρισης) με 2μηνες συμβάσεις και στη ΝΕΡΙΤ με συμβάσεις αορίστου χρόνου μετά από διαδικασίες ΑΣΕΠ, ανέρχεται σε 2.500 οι οποίοι αποτελούν το μέγιστο συνολικό προσωπικό της νέας ΕΡΤ».Ο κ. Παππάς υπογραμμίζει ότι ως αντιστάθμισμα για την εκπλήρωση των σκοπών της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας παραμένει το ανταποδοτικό τέλος ύψους 3 ευρώ μηνιαίως ανά παροχή ηλεκτρικού ρεύματος.
Περαιτέρω, μειώνονται οι λειτουργικές δαπάνες λόγω κατάργησης διοικητικών οργάνων και αντίστοιχων παροχών και προνομίων, αλλά και του περιορισμού των εξωτερικών και μεικτών παραγωγών. Επισημαίνει ακόμα πως «Δεδομένου ότι το ανταποδοτικό τέλος παραμένει στα μέχρι σήμερα επίπεδα και ο στόχος είναι η ΕΡΤ να λειτουργήσει και πάλι με πλήρη σύνθεση προσωπικού και τεχνικών μέσων και η αντίστοιχη παραγωγή και εκπομπή περιεχομένου, καθίσταται σαφές ότι στόχος είναι μια δραστική αύξηση της αποδοτικότητας της νέας ΕΡΤ με μείωση σπατάλης και βέλτιστη κατανομή των διαθέσιμων πόρων.
Επιπλέον, κρίνεται ως ύψιστης σημασίας η αναγκαιότητα να αυξηθεί σημαντικά το μερίδιο της ΕΡΤ στη διαφημιστική αγορά»
Ο κ. Παππάς, τονίζει επίσης πως με το προτεινόμενο νομοσχέδιο προς συμμόρφωση με τις προβλέψεις του Συντάγματος (άρθρο 15 παρ.2), επιδιώκεται κατ΄αρχάς η αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων, η εξασφάλιση της ποιοτικής στάθμης των προγραμμάτων που επιβάλλει η κοινωνική αποστολή της ραδιοφωνίας και της τηλεόρασης, η πολιτιστική ανάπτυξη της χώρας και όλα αυτά τόσο υπό τον έλεγχο του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ως προς το παρεχόμενο περιεχόμενο) όσο και των κανόνων δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Ο κ. Παππάς αναφέρει επίσης ότι με το ίδιο νομοσχέδιο αποφεύγονται οι δαιδαλώδεις νομικές και κανονιστικές διαδικασίες και οδηγούμαστε στην ομαλή μετάβαση και λειτουργία του δημόσιου φορέα, ενώ ταυτόχρονα επανέρχεται η ιστορική επωνυμία της ΕΡΤ με όρους όχι μόνο συμβολικούς αλλά και ουσιαστικούς, με σκοπό την αποκατάσταση της διαρρηγμένης σχέσης του κοινωνικού συνόλου με τον δημόσιο φορέα.
Ο κ. Παππάς, τονίζει επίσης πως με το προτεινόμενο νομοσχέδιο προς συμμόρφωση με τις προβλέψεις του Συντάγματος (άρθρο 15 παρ.2), επιδιώκεται κατ΄αρχάς η αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων, η εξασφάλιση της ποιοτικής στάθμης των προγραμμάτων που επιβάλλει η κοινωνική αποστολή της ραδιοφωνίας και της τηλεόρασης, η πολιτιστική ανάπτυξη της χώρας και όλα αυτά τόσο υπό τον έλεγχο του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ως προς το παρεχόμενο περιεχόμενο) όσο και των κανόνων δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Ο κ. Παππάς αναφέρει επίσης ότι με το ίδιο νομοσχέδιο αποφεύγονται οι δαιδαλώδεις νομικές και κανονιστικές διαδικασίες και οδηγούμαστε στην ομαλή μετάβαση και λειτουργία του δημόσιου φορέα, ενώ ταυτόχρονα επανέρχεται η ιστορική επωνυμία της ΕΡΤ με όρους όχι μόνο συμβολικούς αλλά και ουσιαστικούς, με σκοπό την αποκατάσταση της διαρρηγμένης σχέσης του κοινωνικού συνόλου με τον δημόσιο φορέα.
Όπως εξάλλου τονίζει ο υπουργός Επικρατείας, ταυτόχρονα επιτυγχάνεται ο πραγματικός οικονομικός και διοικητικός εξορθολογισμός της ΕΡΤ ΑΕ και ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας γίνεται ανταγωνιστικός μέσα από ένα ασφαλές ουσιαστικό και νομικό πλαίσιο στελέχωσής του.
Επιπλέον, η οικονομική εξυγίανση του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα επιτυγχάνεται μέσω ισοσκελισμένων προϋπολογισμών, του ουσιαστικού ελέγχου των οικονομικών πεπραγμένων του παρελθόντος, της μείωσης των μεικτών και εξωτερικών παραγωγών, της κατάργησης των υψηλών αποδοχών και των προνομίων του δημόσιους ραδιοτηλεοπτικού φορέα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου