Copy & Paste: http://vathikokkino.gr Πηγή: Κατερίνα Κλείτσα – «Ξεκίνημα»
Η συζήτηση στη Βουλή για το νέο Σύμφωνο Συμβίωσης που επεκτείνεται στα ομόφυλα ζευγάρια, έχει αναστατώσει την Εκκλησία αλλά και το ΚΚΕ!
Ξεκινώντας από τους γνωστούς πολέμιους των ΛΟΑΤ+ ατόμων, τους εκπροσώπους της Εκκλησίας, τα μάτια και τα αυτιά μας έχουν γίνει μάρτυρες ισχυρών δόσεων «αγάπης και αλληλεγγύης».
Ένας «άγιος» άνθρωπος…
Ο μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, Αμβρόσιος, σε ένα… ρεσιτάλ «ανθρωπιάς», ανέφερε ανάμεσα σε άλλα ότι η ομοφυλοφιλία είναι κοινωνικό κακούργημα και αμαρτία. Όσοι τη βιώνουν είναι αποβράσματα της κοινωνίας και πως οι βουλευτές που στηρίζουν το Σύμφωνο θέλουν φτύσιμο γιατί δεν είναι άνθρωποι αλλά εκτρώματα της φύσεως, πάσχουν ψυχικά και πνευματικά είναι πολύ πιο επικίνδυνοι από κάποιους, που ζουν στα τρελοκομεία.
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι δηλώσεις του Αμβρόσιου προκάλεσαν οργή και αντιδράσεις, αναγκάζοντας τον «Άγιο Πατέρα», να επιστρέψει με νέα δήλωση. Σ’ αυτήν διαμαρτύρεται επειδή τα ΜΜΕ του απάντησαν με… πάθος και κακία επειδή τόλμησε να αντιταχθεί στην ανώμαλη συζυγική σχέση… Ίσως το πιο ενδιαφέρον στην δεύτερη δήλωσή του είναι πως κατηγορεί τα ΜΜΕ ότι ασχολήθηκαν «με κακία», την ίδια ώρα που ο ίδιος κάλεσε στην πραγματικότητα σε βίαιες πρακτικές ενάντια σε ΛΟΑΤ+ άτομα και στους βουλευτές που θα στηρίξουν το νέο Σύμφωνο…
Ανταγωνισμός «αγίων»
Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος, φάνηκε να ζήλεψε την δόξα του Αμβρόσιου και να ενοχλήθηκε που δεν ήταν ο πρώτος που έκανε ομοφοβικές δηλώσεις. Έσπευσε λοιπόν να αποκαταστήσει την ισορροπία, καθώς ο άνθρωπος που κατά καιρούς έχει αποκαλέσει τους ΛΟΑΤ+«σκυλιά», «αμαρτωλούς» και άλλα τέτοια χριστιανικά, δε μπορεί να έρχεται δεύτερος, μετά από τον οποιοδήποτε Αμβρόσιο:
«Πότε υπήρξε τέτοιο φαινόμενο, σε 2015 χρόνια να παντρεύεται άνδρας τον άνδρα και γυναίκα την γυναίκα; Αλλά και να θέλουν το δικαίωμα να έχουν ξένα παιδιά, για να τα μεγαλώσουν, και να τους πουν τι; Ούτε τα ζώα δεν έχουν τέτοιες διαθέσεις… Κύριε Ελέησον!»
Οι δηλώσεις της Εκκλησίας δε μας ξαφνιάζουν, καθώς η Εκκλησία σαν τέτοια έχει στόχο να διατηρεί την συντηρητικότητα στην κοινωνία, να εμφυσά την αντίληψη ότι είμαστε «δούλοι του Θεού» και άρα τα σώματά μας δεν μας ανήκουν, οι επιλογές για την ζωή μας κρίνονται από κάτι μεγαλύτερο και τα δικαιώματά μας δεν ορίζονται από εμάς αλλά από κάποιους κυρίους με μαύρα ρούχα και γένια.
Και το… ΚΚΕ!!
Όμως πόσοι θα περίμεναν να σιγοντάρει τους κυρίους με τα μαύρα (ρούχα και γένια) το ΚΚΕ; Να τι δήλωσε για το θέμα ο Γ.Γ. του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας:
«Εμείς συμφωνούμε να μην υπάρχει ρατσιστική συμπεριφορά απέναντι σ’ αυτούς τους ανθρώπους που έχουν επιλέξει να ζήσουν μαζί, αυτό θεωρούμε ότι είναι προσωπική υπόθεση. Δεν είναι δημόσια και ούτε πρέπει να γίνει και με τέτοια νομοθετική ρύθμιση όπως είναι το σύμφωνο συμβίωσης. Είναι άλλο ζήτημα η οικογένεια, τα ετερόφυλα ζευγάρια που μπορεί να κάνουν οικογένεια, γιατί μετά ανοίγει ένας δρόμος που αφορά το παιδί, το πώς μεγαλώνει, τα πρότυπα που έχει. Αυτό είναι διαφορετικό πράγμα. Όμως θα πρέπει να διώκονται όσοι συμπεριφέρονται ρατσιστικά όχι μόνο στα ομόφυλα ζευγάρια αλλά σε οποιονδήποτε ανήμπορο ή που έχει μια ιδιαιτερότητα».
Δε θα έπρεπε όμως να μας προκαλεί έκπληξη γιατί στη σταλινική Ρωσία οι ομοφυλόφιλοι καταδιώκονταν και φυλακίζοντας. Δεν είναι η πρώτη φορά που το ΚΚΕ έχει πάρει θέση αντίθετη στα ΛΟΑΤ+ άτομα και στον γάμο και τεκνοθεσία.
Στην ουσία αναπαράγει το κλασικό-συντηρητικό επιχείρημα πως το παιδί χρειάζεται τα πρότυπα «άντρα- γυναίκα» στο οικογενειακό του περιβάλλον και μάλιστα επιχειρεί να το στηρίξει στη «βιολογία» των δύο φύλων. Άρα να υποθέσουμε πως τα παιδιά που μεγαλώνουν πχ σε μονογονεϊκές οικογένειες, είναι «καταδικασμένα» να μη μεγαλώσουν «φυσιολογικά»;
Το ερώτημα είναι το εξής: Μπορούμε να μεγαλώσουμε τα παιδιά σε μία κοινωνία που δεν θα νιώθουν μειονεκτικά αν δεν ικανοποιούν το πυρηνικό μοντέλο οικογένειας «μπαμπάς- μαμά- παιδί»; Υπάρχουν ήδη ομόφυλα ζευγάρια που μεγαλώνουν μαζί τα παιδιά τους. Το θέμα δεν είναι να «καταστείλεις» αυτό το μοντέλο της οικογένειας, αλλά να παρέχεις τα ίδια δικαιώματα και την κοινωνική αποδοχή για τους γονείς και για τα παιδιά.
Δε μπορούμε επίσης να μην σχολιάσουμε το γεγονός ότι το κόμμα που μιλάει για «το δίκιο του εργάτη», τελικά εννοεί το «δίκιο του ετερόφυλου» εργάτη, αγνοώντας μάλλον πως οι ΛΟΑΤ+ δεν είναι κάποιου είδους «εξωτικό φρούτο», απομονωμένο από την κοινωνία και την εργατική τάξη. Και τελικά το «κόμμα του λαού», γυρνάει την πλάτη σε ένα κομμάτι του λαού, καταψηφίζοντας νόμους που θα του δώσουν περισσότερα δικαιώματα.
Το Σύμφωνο Συμβίωσης
Τέλος, για το ίδιο το Σύμφωνο Συμβίωσης. Καταρχήν, όταν βλέπουμε τους σκοταδιστές της εκκλησίας να το πολεμούν με τέτοιο μένος, φανταζόμαστε ότι δε μπορεί παρά να έχει σωστή κατεύθυνση.
Η επέκταση του Συμφώνου, είναι σίγουρα ένα θετικό βήμα αφού πλέον τα ομόφυλα ζευγάρια αποκτούν ασφαλιστικά και κληρονομικά δικαιώματα. Παρόλα αυτά, υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις που περιλαμβάνουν το ζήτημα της τεκνοθεσίας ή της γονεϊκής μέριμνας σε υπάρχοντα παιδιά.
Ταυτόχρονα δεν γίνεται καμία αναφορά ή πρόβλεψη για τα διεμφυλικά άτομα όπως η διευκόλυνση αλλαγής προσωπικών εγγράφων χωρίς καμία ιατρική προϋπόθεση.
Αν λοιπόν χρειάζεται κριτική για το Σύμφωνο, είναι προς αυτήν την κατεύθυνση: είναι «λίγο» σε σχέση με τις ανάγκες και τα δικαιώματα που θα πρέπει να δοθούν στα ΛΟΑΤ+ άτομα. Και παρά το συντηρητισμό της εκκλησίας, του ΚΚΕ και των λοιπών σκοταδιστών, το ΛΟΑΤ+ κίνημα τα τελευταία χρόνια οργανώνεται και διεκδικεί. Και θα διεκδικεί μέχρι να κατοχυρώσει όλα τα δικαιώματα που οι παραπάνω προσπαθούν να του στερήσουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου