Copy & Paste: http://www.thepressproject.gr
Τον πλήρη αποκλεισμό των εργαζομένων και της κοινωνίας του Πειραιά από την λήψη αποφάσεων που αφορούν τον ΟΛΠ αλλά και την παραχώρηση όλων των εξουσιών σε ένα και μόνο μέλος του ΔΣ προβλέπει το καταστατικό που έχει προταθεί και θα αντικαταστήσει το ισχύον του Οργανισμού. Μετά την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης σε εορταστικό κλίμα από την ελληνική κυβέρνηση, οι διαδικασίες προχωρούν πλέον με γρήγορους ρυθμούς και το ThePressProject παρουσιάζει συγκριτικά το προηγούμενο καταστατικό του ΟΛΠ και το νέο που προτάθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ
Σύμφωνα λοιπόν με το νέο καταστατικό, η διοίκηση του ΟΛΠ ασκείται από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας όπως πριν. Πλέον όμως αποκλείονται οριστικά οι εργαζόμενοι αλλά και ο εκπρόσωπος του Δήμου Πειραιά, οι οποίοι ως τώρα συμμετείχαν σε αυτό.
του Μάνου Φραγκιουδάκη
Συγκεκριμένα στο ισχύον καταστατικό προβλεπόταν η συμμετοχή ενός εκπροσώπου των λιμενεργατών, ενός εκπροσώπου των υπαλλήλων αλλά και ενός εκπροσώπου του Δήμου Πειραιά:
του Μάνου Φραγκιουδάκη
Συγκεκριμένα στο ισχύον καταστατικό προβλεπόταν η συμμετοχή ενός εκπροσώπου των λιμενεργατών, ενός εκπροσώπου των υπαλλήλων αλλά και ενός εκπροσώπου του Δήμου Πειραιά:
«Το ∆ιοικητικό Συµβούλιο αποτελείται από έντεκα (11) έως δεκατρία (13) µέλη ως ακολούθως:
α) οκτώ (8) έως δέκα (10) µέλη, τα οποία εκλέγονται από τη Γενική Συνέλευση, µεταξύ των οποίων ο ∆ιευθύνων Σύµβουλος, ο οποίος προσλαµβάνεται σύµφωνα µε τη διαδικασία του άρθρου 12 του παρόντος Καταστατικού.
β) έναν (1) εκπρόσωπο του ∆ήµου στον οποίο ευρίσκεται η έδρα της Εταιρείας, ο οποίος εκλέγεται από τη Γενική Συνέλευση, η υποψηφιότητα του οποίου υποδεικνύεται από το οικείο ∆ηµοτικό Συµβούλιο.
γ) δύο (2) εκπροσώπους των εργαζοµένων στην Εταιρεία, οι οποίοι εκλέγονται από τη Γενική Συνέλευση, είναι εργαζόµενοι στην Εταιρεία και προέρχονται από τις δύο αντιπροσωπευτικότερες συνδικαλιστικές οργανώσεις, ο ένας των υπαλλήλων και ο άλλος των λιµενεργατών. Οι υποψηφιότητες των προσώπων αυτών υποδεικνύονται από τις οικείες συνδικαλιστικές οργανώσεις, µέσα σε προθεσµία ενός (1) µηνός αφότου ειδοποιηθεί η οικεία συνδικαλιστική οργάνωση από τον Πρόεδρο του ∆.Σ. της Εταιρείας, ύστερα από διαδικασία εκλογής τους από τις οργανώσεις τους σύµφωνα µε τα ειδικότερα οριζόµενα στη σχετική νοµοθεσία.»
Το τροποποιημένο πλέον καταστατικό ορίζει για τα μέλη του Διοικητικού
Συμβουλίου:
1. Η διοίκηση της Εταιρίας ασκείται από το Διοικητικό Συμβούλιο. Με την επιφύλαξη όσων ορίζει η παράγραφος 7, το Διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται από εννιά(9) έως (11) μέλη. Με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 τα Μέλη τα εκλέγει η Γενική Συνέλευση και αυτή ορίζει τη θητεία των Μελών.
2. Εφόσον το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου Α.Ε. ή ο τυχόν καθολικός διάδοχος αυτού ή ο τυχόν εκ του νόμου διάδοχος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου Α.Ε. (έκαστος αυτών αλλά και από κοινού εφεξής αποκαλούνται Ταμείο) κατέχει τουλάχιστον Δέκα τοις Εκατό(10%) των μετοχών με δικαίωμα ψήφου που έχουν εκδοθεί από την Εταιρία και υφίστανται το Ταμείο δικαιούται να διορίζει τουλάχιστον δύο (2) Μέλη και κατά μέγιστο το ένα τρίτο (1/3) του συνολικού αριθμού των Μελών κατ’εφαρμογή του άρθρου 18 παράγραφος 3 του ΚΝ 2190/1920 όπως ισχύει.
(…)
6. Στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου δύναται να παρίσταται ως παρατηρητής εκπρόσωπος των εργαζομένων της Εταιρίας ή/ και εκπρόσωπος του Δήμου Πειραιά. Η συμμετοχή των εν λόγω εκπροσώπων θα περιορίζεται μόνο στις συζητήσεις που σχετίζονται με εργασιακά θέματα ή με την πόλη του Πειραιά αντιστοίχως. Εφόσον η πλειοψηφία των διορισμένων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου το κρίνει σκόπιμο οι εν λόγω εκπρόσωποι δύνανται να παρίστανται κατά τη συζήτηση και θεμάτων γενικού ενδιαφέροντος. Οι εν λόγω εκπρόσωποι δεν επιτρέπεται να παρίστανται στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου εάν δεν έχουν συμβληθεί με την Εταιρία με σύμφωνο εμπιστευτικότητας με περιεχόμενο αποδοχής της Εταιρίας».
Το ότι δύνανται να παρίστανται σε Διοικητικά Συμβούλια, σημαίνει ότι απλώς θα έχουν το προνόμιο να ακούσουν από κοντά όσα αποφασίζει το ΔΣ και όχι ότι θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στη λήψη αποφάσεων, καθώς ο ρόλος τους θα περιοριστεί σε αυτόν του παρατηρητή και μόνο.
Το αν θα παρίστανται όμως είναι και αυτό ένα ερώτημα. Στο ισχύον καταστατικό ορίζεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο συνεδριάζει τουλάχιστον µια φορά το µήνα στην έδρα της Εταιρίας ή και οποτεδήποτε άλλοτε οι ανάγκες της Εταιρίας το απαιτούν ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου του, ή του Αναπληρωτή του.
Η διάταξη αυτή έχει αντικατασταθεί πλέον στο νέο καταστατικό που προτείνει το ΤΑΙΠΕΔ καθώς το Διοικητικό Συμβούλιο δεν είναι υποχρεωμένο να συνεδριάζει σε κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Κοινώς δύναται αν θέλει να μην συνεδριάζει ποτέ, αφού στο άρθρο 10 περιγράφεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο δύναται να παραχωρήσει όλες ή μέρος των εξουσιών του σε ένα ή περισσότερα πρόσωπα. Πρακτικά δηλαδή ή άσκηση των εξουσιών μεταβιβάζεται στον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού και το ΔΣ δεν χρειάζεται να συγκαλείται ποτέ.
Σημειώνεται ότι στο ισχύον καταστατικό, για την λήψη αποφάσεων ορίζεται ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει απαρτία (το ήμισυ συν ένα μέλος).
Συμπερασματικά σύμφωνα με το νέο καταστατικό που προτείνεται από το ΤΑΙΠΕΔ, πλέον στο λήψη αποφάσεων για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς οι εργαζόμενοι και ο εκπρόσωπος του Δήμου Πειραιά δεν έχουν κανέναν απολύτως λόγο και μπορούν να παρίστανται μόνο ως παρατηρητές και μόνο στις συνεδριάσεις που θα αφορούν τα εργασιακά και τα θέματα του Δήμου. Την αίθουσα των συνεδριάσεων βέβαια είναι εξαιρετικά δύσκολο να την δουν πλέον καθώς με κανέναν τρόπο δεν ορίζεται ένα χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο υποχρεώνεται το Διοικητικό Συμβούλιο να συγκληθεί αλλά αντίθετα όλες οι εξουσίες μπορούν να ασκούνται από ένα και μόνο μέλος του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου