Copy & Paste: http://zoornalistas.blogspot.gr
Το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότεροι «επώνυμοι» της δημοσιογραφίας παραβιάζουν κατάφωρα και προκλητικά το Καταστατικό και τις Αρχές Δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ και συγκεκριμένα την απαγόρευση της ενασχόλησης των δημοσιογράφων με διαφημίσεις προιόντων κι υπηρεσιών («Ο δημοσιογράφος πρέπει να μην επιδιώκει και μη δέχεται τη διαφημιστική χρήση του ονόματος, της φωνής και της εικόνας του, παρά μόνο για κοινωφελείς σκοπούς»).
Μάλιστα η εμπορευματοποίηση της αξιοπιστίας που συνδέεται με το δημοσιογραφικό επάγγελμα γίνεται πλέον χωρίς την παραμικρή αναστολή.
Είναι αυτονόητο ότι η ιδιότητα του μέλους της ΕΣΗΕΑ δεν είναι συμβατή με αυτή την συμπεριφορά, που ευτελίζει την δημοσιογραφία...
Συνεπώς, όταν κάποιος θέλει να ενταχθεί ή να παραμείνει στην ΕΣΗΕΑ, αναλαμβάνει και την υποχρέωση να σέβεται και να τηρεί τους κανόνες που διέπουν τα μέλη της, όπως η διάταξη του Κώδικα Δεοντολογίας που απαγορεύει απόλυτα τη διαφήμιση.
Μάλιστα η εμπορευματοποίηση της αξιοπιστίας που συνδέεται με το δημοσιογραφικό επάγγελμα γίνεται πλέον χωρίς την παραμικρή αναστολή.
Είναι αυτονόητο ότι η ιδιότητα του μέλους της ΕΣΗΕΑ δεν είναι συμβατή με αυτή την συμπεριφορά, που ευτελίζει την δημοσιογραφία...
Συνεπώς, όταν κάποιος θέλει να ενταχθεί ή να παραμείνει στην ΕΣΗΕΑ, αναλαμβάνει και την υποχρέωση να σέβεται και να τηρεί τους κανόνες που διέπουν τα μέλη της, όπως η διάταξη του Κώδικα Δεοντολογίας που απαγορεύει απόλυτα τη διαφήμιση.
Oλα τα παραπάνω (απολύτως σωστά) ειπώθηκαν σε συνεδρίαση του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου της ΕΣΗΕΑ όπου αποφασίστηκε η άσκηση αυτεπάγγελτης πειθαρχικής δίωξης κατά της δημοσιογράφου Εύης Φραγκάκη επειδή συμμετέχει στην διαφήμιση του προϊόντος “Melatonin SM – SM Pharmaceuticals”, κατά της αϋπνίας.
Κληθείσα σε απολογία, η εγκαλούμενη Εύη Φραγκάκη, απέστειλε προς το ΠΠΣ απολογητικό υπόμνημα, στο οποίο μεταξύ άλλων, υποστήριξε:
«...Η πρόταση για την τηλεοπτική διαφήμιση του συγκεκριμένου προϊόντος με βρήκε σε μια χρονική στιγμή, που βρισκόμουν ήδη εκτός εργασίας 17 μήνες, με συνέπεια η έλλειψη εισοδήματος σε μια δύσκολη για εμένα οικονομικά περίοδο και, μάλιστα, ως χωρισμένη μητέρα, να αποτελεί μονόδρομο ως επιλογή. Αντιλαμβάνομαι ότι η κίνηση αυτή δεν ήταν σύμφωνη με τις αρχές μου ως δημοσιογράφου, πολλώ μάλλον δε, με τις αρχές του Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ, όμως μετά λύπης μου λέω ότι στάθηκε αναπόφευκτη η συμπεριφορά μου απέναντι στον φορέα μας, για αντικειμενικούς λόγους επιβίωσης.
Δε θα το επέλεγα, αν είχα επαγγελματική σταθερότητα, και παρόλο που παραμένω εκτός εργασίας τα τελευταία 2 χρόνια, δεν προτίθεμαι να επαναλάβω κάτι αντίστοιχο.
…Ζητώ την κατανόησή σας στην αντιμετώπισή μου ως μέλους της Ένωσης Συντακτών…».
«...Η πρόταση για την τηλεοπτική διαφήμιση του συγκεκριμένου προϊόντος με βρήκε σε μια χρονική στιγμή, που βρισκόμουν ήδη εκτός εργασίας 17 μήνες, με συνέπεια η έλλειψη εισοδήματος σε μια δύσκολη για εμένα οικονομικά περίοδο και, μάλιστα, ως χωρισμένη μητέρα, να αποτελεί μονόδρομο ως επιλογή. Αντιλαμβάνομαι ότι η κίνηση αυτή δεν ήταν σύμφωνη με τις αρχές μου ως δημοσιογράφου, πολλώ μάλλον δε, με τις αρχές του Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ, όμως μετά λύπης μου λέω ότι στάθηκε αναπόφευκτη η συμπεριφορά μου απέναντι στον φορέα μας, για αντικειμενικούς λόγους επιβίωσης.
Δε θα το επέλεγα, αν είχα επαγγελματική σταθερότητα, και παρόλο που παραμένω εκτός εργασίας τα τελευταία 2 χρόνια, δεν προτίθεμαι να επαναλάβω κάτι αντίστοιχο.
…Ζητώ την κατανόησή σας στην αντιμετώπισή μου ως μέλους της Ένωσης Συντακτών…».
Τελικά με ψήφους 4 έναντι 1 το ΠΠΣ της ΕΣΗΕΑ επέβαλε στην Ευη Φραγκάκη την ποινή της ανάκλησης στην τάξη...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου